Sidor

tisdag, maj 17, 2011

Eeeeeeee....

Det var ju en synnerligen intelligent överskrift. Dessvärre har jag hört det där en stor del av dagen idag.
Utbildning. Första föreläsaren känner vi sen innan. Han kom till jobbet en dag förra hösten för en liten internutbildning om ett nytt dataprogram. Han var förkyld och i stort sett döende för han stånkade och stönade och sa "eeeee.... kvack" framför i stort sett varje mening. Nu råkade vi ut för honom igen. Idag var han frisk, men eeeeee:na var kvar och inget flyt i det han sa precis. Ack ja, vi tog oss igenom på något sätt.
Föreläsare två var en psykolog. Hex pekade på honom med vänsterhandens pek- och lillfinger och han förvandlades omedelbart till en liten sandhög. Inte? Synd. Han var väl sådär okej, men med jämna mellanrum rusade han runt som en galen fågel och viftade med händerna. Ibland gick han ut bland oss och höll vissa på axlarna, i kragen, om kinderna... Han närmade sig mig två gånger men jag glodde "räligt"* på honom så han höll sig på avstånd. Hade han rört mig hade jag faktiskt sagt ifrån, för sån´t där tål jag bara inte.
Så fick vi lunch, den var alldeles fantastiskt supergod!
Och så sista föreläsaren. Vad tror ni hon höll på med då? EEEEEEEeeeeee.... före allt hon överhuvudtaget sa. Vi höll på att få spatt. Dessutom la hon upp staplar och kurvor på skärmen. EEEEeeee och så flabbade hon högt åt sig själv och ursäkta, men det lät som en gnäggande häst. Vilken pärs alltså. Det var nog en av de allra värsta/tråkigaste jag någonsin hört på. Hex somnade. (Sant, är jag rädd...)

* ung. "elakt" i detta fall. Räligt betyder egentligen
  äckligt, inte gott, fult.

5 kommentarer:

  1. Oj, oj. Jag har suttit på många föreläsningar i mina dagar. När någon upprepar sig hela tiden, tappar jag fokus och räknar hur många uttryck dom hinner med på en kvart.......
    Psykologen som hoppade fram och flaxade lät nästan som Kaj Pollak......

    SvaraRadera
  2. Eeeeeeeeeeee vad är det för inkompetenta jubel nötter som du råkar ut för, eeeeeeeeeee jag bara undrar *asg* F´låt jag eeeeeee kunde bara inteeeee låta bliiii :D :D
    KramKramKraaaaaaaam!!

    SvaraRadera
  3. Sv veiken: Det blir ju så. Till slut väntar man bara på nästa eeeee och hör inte alls på det övriga längre. Kaj Pollak? Jaaa, ungefär. Men jag kan inte alls fatta vitsen med sån´t där uppträdande.


    Sv Ninz: Eeeee, de är åtminstone påfrestande att höra påeeeee. (Kvack) Och så visar vi några staplareeeee. Zzzzzzz....
    Ekrameekram!!

    SvaraRadera
  4. Det var väl skönt att få sig en sovstund? En dålig föreläsare får skylla sig själv helt enkelt. Haha, hörs det att jag är universitetsstudent ut i fingerspetsarna och har sovit mig igenom ett par stycken? ^^

    SvaraRadera
  5. I detta fall var det bästa alternativet att sova =) Är det en skicklig föreläsare som har förmågan att berätta så somnar man definitivt inte!

    SvaraRadera