Sidor

måndag, maj 23, 2011

I´m in

Kommer någon ihåg det här?
"Har du inte fått meddelande innan, om att du inte kommit med, så är du med på listan på de som kommit med" Idag kom det meddelande om att jag var med!! Är alla med? På detta alltså? Det gäller att vara med! Vi ska åka till Danmark på lördag. Facket ordnar bussresor ibland med god mat och besök på t.ex något slott eller så.  
Jag skulle sätta mig här i stillhet tänkte jag och skriva lite. Så fick maken för sig att han skulle ha kaffe och glass. NU?! Jaha, det skulle han absolut. Det där med glass lät ju egentligen inte dumt, jag fick också ta... Sen råkade jag hitta marshmallows som såg en aning ensamma ut i skafferiet, så jag klippte ett par i bitar och strödde på glassen. Mmmm! Skriva, skriva. Bagheera kommer gående och siktar in sig på lådan. Han anstränger sig länge och lyckas få ut en ynklig lort som osar så det kunde ta död på en häst ögonblickligen! Min glass blir förpestad. Tar spaden och lägger över sand - för det är han inte så snabb med själv precis. Tvättar händerna, hämtar glassen, skriver vidare.


Och efter det där i lådan så kan man sussa gott på skrivbordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar