Sidor

söndag, maj 15, 2011

Sniff...

...sniff. Vaknade ca 6.30 av något. Vad är det nu? Ingen som jamar.... men - sniff - visst luktar det - sniff - kattskit. Jo, det gör det definitivt. Örk! Upp och titta i lådan ute i trappan. Näää, inget där. Men under fönstret låg fyndet. Definitivt Murre som hade skitit på golvet. (Var fanns Bagheera förresten?) Lådan rensad och fin det sista jag gjorde i går kväll. Jaha, sanering och så gå och lägga sig igen. Nu hade liksom kattoset dragit undan från trappan och låg som en dimma i sovrummet. Underbart...
Så stiger man upp under ordnade förhållanden någon timme senare. Var i allsindar är Baggi? Han syns fortfarande inte. Har maken släppt ut fel katt? Så hör jag hur det rycker i vindsdörren. Öppnar. DÄR var han. Nääää, han har fått övernatta på vinden. Jag var ju därinne och tittade efter en grej innan jag la mig och sen kallade jag på eventuella katter. Ingen hörde av sig så då stängde jag så klart. Frukost till den arme fången och till "skitaren". Matte "dör" i soffan med sitt morgonkaffe.

4 kommentarer:

  1. Haha. Skitkatter!
    Min Svarte Katt satt härom dagen nästa hela dagen i en garderob!

    SvaraRadera
  2. Det där kallar jag för ett skitigt uppvaknande, aj aj aj. Förstår att du dukade ner dig i soffan med kaffet i högsta hugg :) Men Murre (kattaskrället) du borde väl veta att man gör ifrån sig i lådan. Vad var det som inte passade herrn?
    KramKramKraaaaaaaaaaaam!!!

    SvaraRadera
  3. Murre kanske gjorde en "larmbajsning" för att meddela om Baggis dilemma =)
    Soffan är alltid bra..
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Sv Lippe: ...och helt makalösa att gå in överallt där de inte ska vara så man är av med dem "i onödan"


    Sv Ninz: Han gör så där ibland... Kanske börjar bli lite senil? Näää, han har gjort så sedan vi fick honom för snart fem år sedan.
    Kraaaam


    Sv Helena: Det kan möjligen ha retat honom att Baggi satt och skramlade med vindsdörren. Soffan kan trösta en från det mesta =)
    Kram!

    SvaraRadera