Sidor

måndag, januari 17, 2011

Alldeles synd om...

Frånsett att jag lyckats bryta vänster ringfingernagel idag - en tredjedel ner på nagelbädden så man faktiskt hörde "kracket" och blod sipprade fram i brottytan så ska jag nu behandla avsnittet "hot stone massage".


Jag hade fått tag i en rabattkupong på det där och mina kolleger på jobbet sa att det var så jättefantastiskt och det skulle jag absolut prova. Okej, det kunde i alla fall inte resultera i några synliga spår som den beskrivna ansiktsbehandlingen gjorde... Jag borde varit mer misstänksam...


Allting började bra med uppvärmd brits och varma handdukar. Det var för en månad sen så det var 10 minusgrader ute. Minna kokte olja i en gryta (?) och lavastenarna rasslade omkring därnere. Jag fick två varma stenar att hålla i händerna och det var ju trevligt. Så la hon en rad stenar på ryggraden och några på sidorna "som vidgar lungorna" (Vidgar några varma stenar mina lungor, nähä du, det gör dom inte, tänkte jag, men kör på) Sen körde hon omkring med de oljiga stenarna på ryggen och benen och jag hatar när massageolja flyter omkring så man blir alldeles hal. Visst ingår olja, men jag ska inte friteras... Efter ett långt tag var ryggen klar och så fick jag vända på mig. Nyvärmda stenar till händerna och ett par till fötterna. Minna la stenar på magen och revbenen (undrar om lungorna blev ännu större nu?) Och så fick jag en sten på pannan "för det tredje ögat som öppnar sinnena" (Nääää, nu vill jag gå) Dråpslaget var olja i mitt hår när hon masserade huvudet.


Äntligen klart. Jag log rätt stelt när jag tackade så mycket och kvickade mig ut genom dörren. Det där går jag inte på mer, aldrig mer. Hon jobbar ihop med den där hudterapeuten som jag skrev om igår... de är säkert duktiga båda två, för de har ett företag sen många år och mycket kunder. Jag ska i alla fall se till att hålla mig undan i fortsättningen. No more oil...






Men det här vore något!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar