Sidor

fredag, januari 21, 2011

Funkar igen!

Det gick inte att komma varken in eller ut på den här sidan i går... Nu provar vi igen. Först tar vi en så´n här:


        

Var och handlade i går kväll. Eftersom jag är miljömedveten (eller snål...) har jag med mig kassar. En stor i plastväv och en i tyg och några vanliga. Där står jag och ska packa ner mina varor. Tar fram tygkassen och får upp en svartluddig grej som påminner om ett skabbigt får. Jag kastar ner lite grejer i den och öser ner den i vagnen så ingen ska tro att jag har djur i affären... "Va´ fasen var det där?" tänker jag "hur har det gått till?" Fast -just det, NU vet jag. Vissa där hemma har ju använt det där stället att härja i:




   

Vikt därinne ligger förstås tygkassen. Inte konstigt att den numera har päls...


På kvällen ringde det. "Vill du köpa en spark" frågade en man. Ja... det vill jag, men i detta landskapet finns som nya bara sådana där moderna i blått stål som liknar en racer:








             

Snygg. För snygg för mig. Och för dyr.... 2.500:- Nä, jag måste ha nå´t gammaldags vanligt. Det finns knappt här som sagt. Jag sätter in en annons "köpes" på Blocket. En som bor 15 mil bort svarar. Nä, för bökigt. Och så ringer den här då igår. "Jag kör hem den till dig också för 500:-" Visst! Jaha, den har anlänt och är inköpt och är av gammal modell och fint i ordning och går som ett spjut! All snö på vägen är borta, men jag har provat vid uthusen där isen ligger blank. Skitkul. Skitont i ryggen kommer jag säkert också att få...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar