Sidor

söndag, januari 30, 2011

Film!

Jag har inte varit på bio på skandalöst länge, men i kväll såg jag Änglagård 3. Mycket bra enligt min mening. De s.k filmexperterna har visst annan uppfattning.


Det var en gång för länge sedan (2001) när våra hästar medverkade i filmen "så vit som en snö" Vi var med vid tre olika tillfällen och hästarna syns väl sammanlagt 15 - 20 sekunder. När vi spelade in scenerna med ångtåget och kyrkogården var vi i Vitaby på Österlen. Vi kom kl 9.00 på morgonen. Kl 19.00 blev ljuset rätt på kyrkogården och nu skulle Björn Granath köra våra två hästar och vagn. Han var läraktig och försiktig och tyckte det var väldigt kul att köra par. Jag ställde mig vid fikabordet och tittade på för jag tänkte att då kan jag inte göra bort mig och hamna framför ett kamerasvep. Fikabordet filmar de ju inte! Vid bordet stod en mycket lång och smal man. Jag kände igen honom flyktigt, men det kopplade inte vem det var så jag glodde vidare. Han tittade nyfiket tillbaks och tuggade på en franskbrödmacka. Där stod vi och kikade på varann tills poletten trillade ner i min hjärna. Richard Wolff... Mgrrrm - vaddå känna sig dum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar