Sidor

onsdag, januari 12, 2011

Glasriket

Det är glasrike ute på vägarna nu i kväll. Underkylt regn som fryser fast på regn som frusit på töad snö... Yes!! Det är spännande att köra bil. Riktigt enormt jättespännande. Har man riktig tur går bilen i stort sett i den riktning man vill, har man inte den turen så ringer man en bonde med lastmaskin... Jag kör på små vägar till och från jobbet för jag anser att jag har större chans att klara mig ju ensammare jag är på vägen. Tre km från hemmet finns ett trevägskors. Där blir plogat lika noga som på andra ställen, men snön liksom matas ut i hjulspåren så man har inte riktig koll ändå. Precis mittöver korsningen finns en enorm ek. Bilen vill av någon anledning dra något åt vänster och så hota med att gå rakt fram precis bredvid eken. Och där - just där - så har den humoristiske bonden gjort ett hål i den upplogade snövallen, av någon anledning just så stort att en personbil kommer igenom. Sen hamnar man på hans åker och sätter sig i snön och så får man ringa en bonde osv. Jag har aldrig haft den äran att prova detta, men jag tittar in i det där hålet varenda kväll när jag kör hem.



Det här är min själ inte roligt, men jag överlevde "hålet"!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar