Sidor

söndag, januari 16, 2011

Skönhetsbehandlad(?)

Om man vågar gå på en s.k ansiktsbehandling på skönhetssalong så händer följande: Det används fyra, fem svindyra produkter, värmebehandlingen är väldigt mysig, jag får köpa någon av de svindyra produkterna för reducerat pris (månntro) och jag går hem alldeles flottig i "snudan". Hudterapeuten har sett på mig med skarpa ögon och undrat när vi ska boka nästa tid a´ 595:- Hex vet inte det. Nästa dag har jag en del intressanta operationer att göra medelst en knappnål och väteperoxid. Resultatet av operationerna är varierande: Vissa har jag "glädje" av en vecka ungefär, medan andra försvinner över natten. Jag använder  en rekommenderade dagcremen med rödklöverextrakt och ögonmakeupen sitter betydligt sämre.... 


Om jag istället får göra som jag vill och använda t.ex Nivea dagcreme och yves r:s mellandyra produkter så behöver jag inte utföra tvivelaktiga ingrepp med nål och väte. Vidare är ögonmaken stilla i 14 timmar. Vilket kan vara bäst månne?  Svaret är tämligen självklart...


Jag får väl hålla skarp utkik om jag rör mig i byn. Tänk om jag möter hudterapeuten och hon vill tvångsbehandla mig.









Med rödklöverextrakt  " i rödklöver finns isoflavoner, som återger den åldrande huden dess elasticitet, spänst och normaliserar fuktbalansen"


Den åldrande huden, det kan inte stämma - det är såklart därför den inte är bra till mig!!


Va fanken är isoflavoner?


Pris 250:- för 50 ml.










Gamla, kära Nivea day care som jag använt sedan jag var 25 år. Inte blankt, försvinner in i huden, all make up på plats hela dagen. Inga operationer, ingen uttorkning.


Pris ca 50 spänn för 50 ml som räcker hur länge som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar