Sidor

söndag, januari 02, 2011

Makens fynd

Maken sitter i sin fåtölj med fleece cvvvvvbggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggvcf -ett meddelande från Murre, han skrev det med tassarna, så det är bäst att det får vara kvar- filten över sig. Plötsligt säger han: "Ööö här är en äcklig fläck på filten, det är någon av katterna som har spytt på den" "Gå och tvätta av den" säger Hex "inte nu, jag ska titta på detta först" Nähä, sitt där då med din fläck. Sen glömmer jag det hela igen. Flera timmar senare kommer maken med filten i högsta hugg och ska visa mig den äckliga fläcken. Ärligt talat ser det ut som kattskit i stället... jag tittar närmare på det hela och vågar sníffa lite försiktigt på den - choklad är det. Men man kan väl få koller för mindre. Sitter och äter choklad i en fåtölj och tappar jättestora bitar som smälter. Undar vad den har smält emot? Kläder? Stolstyget? Annan del av filten? Jag blir trött...





Det är faktiskt inte jag som ligger bakom den här bilden, men den är ju bättre än vad jag tänkte först...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar