Sidor

söndag, januari 16, 2011

Lördagen

råkade visst somna i soffan... det var Baggis fel. Han tog över min fåtölj och då la jag mig i soffan och tittade på uppbyggliga program såsom "Deadly women" Eftersom Baggi är en solidarisk typ så flyttade han efter. Murre stack upp nosen i min nos, la sig i husbondens fåtölj  efter denna koll och SEN sov vi så bra alla tre!



I morde (kolla den felskrivningen - se nu hur jag blivit) morse hade någon av kattrackorna producerat en trevlig "present" som låg på mattan ( eller snarare i mattan... )  i tv-rummet. Eftersom den härstammade från de bakre kattdelarna krävdes en del planering angående sanering. Rätt som det var hittade jag maken i full färd med saneringen!! Fattar jag inte...




Två gamla (!) kolleger var och hälsade på mig i eftermiddags. Det finns mycket man måste prata om - tiden går alltid väldigt fort vid sådana tillfällen.




NU kan det vara läggdags. Läser även en mycket uppbygglig bok, nämligen "Döden i förklädnad" alltså en morden i Midsomer bok. Där är lika gott om både folk och dödsfall i böckerna...


                           


                               


                           


Suss gott... tur jag har en trygg och kraftig katt i sängen... Jodå jag har  maken också, men han sover ju.


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar