Sidor

fredag, januari 07, 2011

Födelsedagspresenten

Som maken fick i november alltså. Mycket stilig och ganska dyrbar. Det är en anka. I djupfryst form tack och lov. Trettondagen brukar vi äta den, för han får sin anka varje år. Isch... Drygt 2 timmars förberedelser. I och för sig gör den väl inte mycket väsen av sig i ugnen, men sen - när den ska ut. Skära upp den är en hel vetenskap. Jag avskyr det där tjocka skinnet. Och så fett överallt, precis överallt. Jaha, när det äntligen var dags att sätta sig till bords så fanns det en som var snabb:



Här sitter självaste Bagheera på makens plats. Jag hade stekt hjärtat och halsen till de där tre vilddjuren och det var förstås fantastiskt tyckte alla tre. Baggi satt bredvid mig hela tiden, han ville inte ha hjärta, bara kött. När vi hade ätit blev han väldigt sömnig:





Han behöver lägga sig och smälta maten tror jag.


Ankmiddagen avklarad! Hurra! Var den god åtminstone? Ja, det var den, maken var väldigt förtjust och jag ganska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar