Sidor

torsdag, mars 11, 2010

Krig!

Jag är känd för att vara hyfsat teknisk - ibland en nackdel... Smilla kallade på hjälp för att ett vattenfilter behövde bytas till en av maskinerna. Hon och två till samt förre fantastiske chefen la en förmiddag på uppgiften sist - med en rejäl vattenläcka som resultat. Eftersom jag hade en snäll dag så ok. Smilla ställer sig på behörigt avstånd. Häxan försöker lossa muttern till själva tuben med en rörtång - skiftnyckel finns förstås inte och fast nyckel levererades givetvis inte med maskinen trots att den kostade runt 70.000:- Häxan tar i för kung och fosterland (som jag betalar ett fett apanage till) och lyckas lossa möget så pass att "vattentrycksutjämning sker" och givetvis hann jag inte kasta mig undan utan tuben prickar mig med en stråle vatten. Smilla närmar sig och maskinen som nu börjar bli uppretad skickar en stråle mot henne också! Nu ska man lossa ett stort plastlock med medföljande fast nyckel. Det går bra. Inuti finns en massa av pyttepyttesmå plastkulor som ska "tömmas i hink." Den tömmer sig inte själv kan jag upplysa om, utan det blir att köra in armen och rensa ut geggan ungefär som veterinären gör när han ska dräktighetsundersöka en ko!! Kommer dessa korn på golvet blir det så svinhalt att man inte kan gå där på 14 dagar... Skölj och torka torrt. Ny portion, ca 5 liter plastkulor hälles i cylindern, passa in packningen, på med svarta locket, dra åt - ja, man får ju ingen kraft i det, rund cylinder osv. Pilla rätt packningen till kopplingsmuttern, skruva fast, sätt på vattnet, fssssssSSSSTTTTTT så anfaller den igen för det GÅR inte att dra åt med den satans slitna rörtången. Smilla ska spänna och Häxan hålla emot och det var en dum idé för rätt som det var slant Smilla och klippte till mig på handleden med rörtången så blodet rann. AAAJJJ! Piss också! Under tiden kom och gick publiken, men när jag blev handgripligen överfallen försvann alla utom Smilla som ringde en reparatör. Det kom två stycken. De lyckades inte på försök ett. De bar ut filtret i sin verkstad och lobotomerade det. Bar in det, satte fast det med en rejäl skiftnyckel, kopplade på vattnet och YES!


Hela bytet tog bara en timme den här gången!!




Det är ju dömt att misslyckas med en så´n här liten stackare. Att man inte lär sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar