Sidor

tisdag, mars 09, 2010

Riktig rövarhistoria - en av de värsta...

Allt flyter på och jobbtillvaron är riktigt dräglig... "Du får vara i receptionen i eftermiddag" blev det då. Ok, Mim är ju också där, så det ska väl gå bra. Det gjorde det också - till fem minuter före stängningsdags vill säga. Mim får följande samtal: "Jag har fått SMS-påminnelse om min tid imorgon hos er. Men jag har aldrig fått den tiden för brevet ni skickat har inte kommit hit." Mim kollar adressen och den är rätt. Samtalet tar en ny vändning: "Jo, men jag har fyra km till brevlådan och det är så långt att kommunen har hittat på en adress till mig som inte stämmer" (?!) Mim sneglar ner i luren och säger: "Har kommunen hittat på en adress till dig?" Nu har jag fattat att vi har en tosing i telefon, så jag lyssnar med intresse. Dramat fortsätter: "Ja, de hittar på en adress, fast när inte den fungerar mer så spränger de brevlådan" Mim ekar "spränger de brevlådan?" "Ja det gör dom, det har hänt flera gånger. Och när de spränger brevlådan så får jag en ny adress" Mim försöker fatta allt detta, men det går inte att få rätsida på. Hon frågar försiktigt: "Vill du ha tiden i morgon?" Och gissa vad svaret blir... "Nä, men ni kan skicka en ny" 








                         






 

Man skulle tro att det var den här som ringde, med tanke på hur oherrans mycket gallimatias det samtalet innehöll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar