Sidor

söndag, mars 07, 2010

Pressad igen

Man kan ju fråga sig varför det var tvunget att göra upp Vasaloppet på upploppssträckan när de haft nio mil på sig. Va? Jag klarar inte sådana pärser efter alla OS-upplevelserna... Jag kan för övrigt inte fatta att man frivilligt utsätter sig för att slita ihjäl sig i fyra timmar - elitåkarna alltså. De som sa "tio timmar" när de blev tillfrågade hur lång tid de trodde det skulle ta att åka idag och dessutom såg jättelyckliga ut förstår jag mig ännu mindre på.


Murre och jag fick vila oss efter dramat.


Solen sken idag också. Flinga och jag måste ut och kolla "på andra hållet" Där ligger nu tomma fäladsbeten men Flinga tror att det kan vara ström i stängseltrådarna så hon galer vaje gång hon känner en mot ryggen när hon rusar under dem i vild karriär. Man vet ju aldrig... Det hörs inte riktigt klokt...



Det här är faktiskt utsikt mot en enefälad. Enarna är jättegamla, ett par hundra år.


www.lst.se/skane/Om_Lanet/Naturguiden/Horby/1._Sniberups_falad.htm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar