Sidor

tisdag, mars 02, 2010

Sanningar

(och jag har inte stulit den rubriken från komikern Claes Virdeborns cd-skiva. Men jag känner Claes och han skulle antagligen tro det...) Nu har det redan spårat ur, men jag kan ju fortsätta ett tag till ändå. IDAG började "Rockstar" hos oss. Han är en reslig, rakryggad och långhårig man som vid första påseendet verkade ok och faktiskt kunde skämta en del. Jag såg två kunder som gjorde stora ögon (=enorma ögon) när han hälsade och visade ner dem till sitt rum. Det såg väldigt kul ut! Vidare har man försökt rätta till den berömda neråtriktade pekskärmen samt koppla in den. Det har man försökt med i två dagar och varken lyckats med det ena eller det andra. Riv ner den och förankra den i golvet, det är lika bra.


Tålig klev omkring på chefens nya piffade kontor och tittade på hennes nyköpta blommor. Chefen bar ut en hängväxt och Tålig undrade om hon inte skulle ta död på den innan hon bar ut den. "Den här kan ingen ta död på" sa chefen. "Jag kan" sa Tålig. "Nej, det kan ingen" sa chefen igen. Jag kom förbi och såg hur Tålig drog in luft för att fortsätta framhärda i att han visst kunde döda alla krukväxter. Dags att ingripa: "Du, Tålig, det är en konstgjord..." 


Och då ska vi förevisa den här:



Maken hälsar att det är den sannaste bild på mig som någonsin har funnits...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar