Sidor

tisdag, mars 30, 2010

Tydlig skyltning

Det finns alla möjliga och omöjliga skyltar... Vem går  till exempel förbi skylten "nymålat" utan att känna efter lite om det verkligen är det. Nymålat alltså. Och det är det ju såklart om man inte har så´n tur att färgen hunnit torka. Och så blir man klibbig och målaren blir säkert förbannad för att någon har varit framme och "klint" i färgen.


Om man saknar sina katter kan man: a) gjuta något i cement, eller b) måla en fönsterkarm med fönstret öppet. I båda dessa fallen dyker 100% ofelbart alla ens egna katter plus större delen av deras bekanta upp och sätter outplånliga spår i cementen respektive färgen med sina tassar. Jag har fotspår i en fönsterbåge samt kopiespåren i marmorfönsterkarmen... I stall och loge har vi spår i cementen på flera ställen.


Toalettskyltar är en annan trevlig avdelning. Mini hade med sig den här:


         

Jag fick den, men vid närmare eftertanke vet jag inte riktigt vad den betyder. Att kattlådan står i badrummet? Men "Fresh & Easy" då? Det kan ju inte vara att alla ska använda lådan, för det är visserligen "easy" men inte särskilt "fresh".  Jag måste åtgärda detta - vi gör en bättre skylt:




             

Jag tror det är bäst jag går och lägger mig nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar