Sidor

lördag, mars 06, 2010

Soool!! Och änglabesök...

Jahaja. Klockan 9.30 kunde man konstatera att en av hästarna visade tydliga symtom på en mycket vanlig åkomma som: 1) kräver veterinär och 2) alltid uppkommer under jourtid dvs. kvällar, nätter eller helger. Bara att gå in och ringa. Det är en ganska ny veterinär som svarar. Han är mycket försiktig men noggrann. Dyker upp efter 20 minuter, han bor i närheten. Vi är helt överens om sjukdom och behandling. Även recept på medicin riger han in. Sen visar vi frieserhingstarna och han tycker att de är imponerande förstås. "Fakturan?" säger maken. "Nja", säger veterinären "jag tar ingenting för det, för jag skulle ändå köra förbi och du har ordnat jobb till mig" (Lugnande medicin och veterinär när stökiga hästar ska skos) Jag har väl aldrig hört något liknande! 1500 spänn hade nog varit det minsta annars. Vi bugade oss till marken - det var ju för snällt!


Sen putsade jag fönster i kök och allrum och farstu och satte upp nya gardiner. Planterade om fyra krukväxter - nu är det bara trettiotvå kvar så det var ju storslaget!


Solen sken så det blev långpromenad i skogen med vovven. Jobbigt att gå där snön smält men skaren inte bär. De har gallrat flitigt där jag brukar rida. Toppen! Vidare har vägverket helt brutalt kapat grannens jävla granhäck som hängt ut och skymt sikten i nålkurvan där vägen är dösmal och man knappt kan mötas. Ännu bättre!!



Överträffas endast i galopp på häst en vårdag...






Men det är väldigt trevligt med vovve i snö också!





Snipp snipp, eller snarare avverkning två meter upp!!








Och det kunde ju behövas. Här är knepigt nog ändå.


Vid pilen bor vi. Den gula kupan på boningshuset syns tydligt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar