Sidor

fredag, januari 08, 2010

Alla var i selen

Jaha, jag fick asa mig till jobbet. Det var så tidigt och så kallt och så mörkt att vovven vaknade med ett ryck när jag tände ljuset i morse. Vissa stannade hemma och lekte med hästarna... Maken och en granne körde släde med ardennern. Är detta rättvist? Nä, det är det inte. De leker och har kul och jag fick inte vara med


                                                                                         


Anyway. Så här började vårterminen: Rosa har slutat och börjar på ett mer kvalificerat jobb. Tur för henne - synd om oss. Istället kom då "lilla Ny" som i mitt tycke fick tjänsten på lite egendomliga villkor. Jodå, det gick så bra och hon var så rar sa Mim och Olivia. Jag hade varit på jobbet i en timme och en kvart så var det dags: Lilla Ny tågar förbi tre rum, kommer in till mig och undrar om jag har en ...? Nja, säger jag, det har vi i förrådet. "Ja men jag tar en här" sa hon. "Jag har dem för att jag använder dem" sa häxan och lät genast förstå att mitt rum är inget förråd utan det tar lika lång tid för alla att hämta.  (Gör inte om det)


Fikarast: Lilla ny förklarar att där är nästan inga erfarna och bra tekniker kvar på hennes förra jobb. Någon säger att "ja men där är ju både A och B."  Ja, jo det var det ju. "Och C och D har väl också jobbat länge, sa någon annan. "Ja -haha- man tänker inte på dem där på rummen i hörnan" svarade lilla Ny. Gud hon är väl inte korkad...? Nä, jag håller mig allt på avstånd ett tag.


Och så har vi ju Esteban... Han skulle ju "gå bredvid" på filialen ett par dagar (obs att han har en mångårig utbildning) Han kom dit första dagen, sen var han sjuk, sen blev han frisk en dag och nu är han sjukskriven. Fattade alla det? Inte jag. Planeraren för nästa vecka är tömd. Folk blir ju skitsura när de inte får komma. Jag fick äran att sitta i buren receptionen halva dagen och hann få på pälsen en gång av en arg Estebankund.  Att inte stå för sina misstag eller själv reda upp dem gör mig skitförbannad.


Jaja, strunt i det. Nu är det lite ledigt igen. Tänk om vi kan köra släde i morgon!



          

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar