Sidor

tisdag, januari 12, 2010

"Fällande sällskapsdjur"

Medarbetarsamtal med chefen idag minsann. Jag var först av alla. Och säkert en av de obehagligaste av alla... Jag jamsar ju inte med och ler och är utan åsikt. Chefen själv gnuggade sig i ansiktet och strök håret bakom öronen och synade sina glasögon... Jag vill inte påstå att jag ogillar henne, men jag vet inte var jag har henne heller. Jag får förstås erkänna att det var hon som stoppade Estebans framfart och det var bra gjort!


Angående detta kapitel – Esteban alltså- så är jurister inkopplade och de ska då antagligen se hur många månadslöner den lille vännen ska ha för att lämna oss. Vidare ska han ”hem” och göra militärtjänst i maj (har han aldrig sagt något om) och det tar nio månader. ”Det är ju som ett grav.vik” sa Mim!!


Furminatorn – Verktyget som ska frälsa oss från hundhårshelvetet- kom idag. Provades genast. Du milde!! En halv hund ramlade av med en gång. Det står i bruksanvisningen att den bara får användas på fällande sällskapsdjur. Vad kan annars ha den till månne? Fällande människor? Eller icke fällande? Eller icke fällande hund, men då behövs den ju inte! Fällande vilda djur kanske?






Får icke furmineras!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar