Sidor

tisdag, januari 05, 2010

Pappersarbete

Städade hela huset i förmiddags. Tvättkorgen i princip full. Jag fattar inte var all skit kommer ifrån. Bär vi oss så vårdslöst åt? Det ser ju ut som i stallet nästan... Var kommer allt damm ifrån? Alla smulor på de mest egendomliga ställen? Kom något kaffe i filtret och inte bara utanför? Köksbordet ser ut som en avlämningsplats för returpapper.


Nu kommer vi till nästa steg: Maken har under dagen fått två papper som är viktiga. Jag ser dem sista gången ca kl 15 på köksbordet. Kl 23 går maken i spinn och rusar runt och skriker att hans papper är borta. "Du har städat bort dem" galer han. Det har jag alltså inte. Jag tittar lite på en del ställen som han passerat under eftermiddagen. Inga papper där. Nu börjar han leta inuti tidningar och i sina fotopärmar. Nix. Jag kollar i lådan där han har fakturor. Ett par månader ner (!) hittar jag båda papperna. Jag håller dem kvar och visar mycket pedagogiskt var de låg. Maken kan inte fatta hur de hamnat där. Nänä...  Hur skulle han klara sig om inte jag fanns?




Och här syns en bild av köksbordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar