Sidor

onsdag, januari 13, 2010

Sjukling

Då var det dags igen: ”Jag visste att det var nå´t lurt, jag visste det hela tiden, det var något konstigt med alltihop. Jag har varit med förr. Jag kände det på mig. Jag såg det med en gång” Behövs det mer? Nä, för jag har rätt – igen. Vad handlar det om, då? Såhär: Lilla Nys rum var tomt, men jag tänkte inte på det först. Sen tittade jag i hennes planerare där det stod ”sjuk”. Aha. Hon jobbade två dager förra veckan, ledig i måndags, jobbade igår och så sjuk idag. Tre och en halv dag på ny tjänst och så sjuk. Hmmm. Häxan är en elak jävel, så hon tog och kollade hur mycket denna lilla Ny brukar vara hemma. Under höstterminen hade hon 62 arbetsdagar och var hemma 11 av dem... nära 20% av arbetstiden. Vilket kap!!! Vilken arbetsmyra. Hon kommer inte i morgon eller på fredag heller fick vi veta. Då kan man säga att av 7 arbetsdagar i år blir hon hemma 3. Suck... Och så i genomsnitt tio kunder per dag att ändra.


(Hej Rosa – vi hade rätt igen....)


Naturligtvis är det någon slipad jäkel på hennes gamla jobb som har föreslagit henne att ”jobba på orten” Troligen den som har blivit skälld på när de ändrat kunderna. Är det inte lite synd om henne att vara sjuk så ofta då? Nä, det tycker jag inte eftersom det går över misstänkt fort ibland, på en dag eller så.





Alla kan bli sjuka, men man får inte utnyttja systemet och låta andra sota för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar