Sidor

torsdag, januari 21, 2010

Playtime!

NU har jag varit i simhallen! Och det var ju en lika fantastisk upplevelse som jag trodde. Körde dit strax efter kl 12, för då är det ingen risk att klämmas ihjäl av massorna... Det var bara damer i duschen. Samt någon mycket liten blivande herre visserligen. Men jag tittade igen på skylten dam/herr och löste det inte den här gången heller. Bara att starta simningen. Något otränad märkte jag, men jag simmade nog ca en km. Jag höll ögonen på bubbelbadet och rätt som det var blev det helt ledigt så jag "rann" dit som en iller. +38º är det i den så jag var inte pigg på att gå därifrån. Men så kom det en herre i dryga 70-års åldern och satte sig. "Har du provat vattenrutschkanan?" sa han. (visst ja) "Var är den" undrade jag, för jag trodde det skulle krylla av åkande ungar men jag tyckte allt var lugnt och sen glömde jag det hela lite. Då visade han mig en egen avdelning bakom glasdörrar som man inte riktigt tänkte på. Och jag upp ur varmvattnet som ett skott! 30 trappsteg upp, inte en käft i sikte. Wooosh... Landar på 19.5 sekunder. Dåligt! Ny runda. Och ny. Och ny. Två killar från särskolan kom och höll mig sällskap. Jag stack ut huvudet och sa till deras lärare att jag kunde hålla ett öga på dem om hon ville. Det tyckte hon var bra (De var ca 14 - 15 år så de skötte sig själva) De gav upp efter ett tag. När jag hade åktiden 9,7 sek. slutade jag... Jag blev tröttare av det där än själva simningen! Va´kul det var!!



Här är "äkta" bild från denna simhall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar