Sidor

måndag, januari 04, 2010

Då vet jag det

TEST: Hur blir ditt 2010? (veckorevyn.com) 


Jag får ett underbart 2010 blev testresultatet. Så bra. Då behöver jag ju inte oroa mig, för allt som står i tidningarna är ju sant. Och allt som chefer och beslutsfattare säger är ju också sant, därför måste jag göra precis som de säger. Samt naturligtvis tycka samma som de. Jag måste vaccinera mig mot svininfluensan och jag måste ta ut mina amalgamfyllningar. Jag måste vara vegetarian och naturligtvis är säd med svartmögel mycket nyttigare än säd med ogräsmedel. Jag ska ha förståelse för om någon arbetskamrat inte sköter sitt jobb på min bekostnad och jag ska därför hjälpa denne allt jag kan - naturligtvis för samma lön.


Sorry, det passar inte mig. Jag är så gammal att ingen bestämmer vad jag ska tycka. Maken säger att "de flesta idioter samlas i beslutsfattning" och det stämmer till 100%. Låt alla äta vad de vill och göra vilka ingrepp de vill för det passar dem men inte alltid mig. Jag hjälper gärna till om någon på jobbet har det snävt, men inte om vederbörande bara är bekväm eller har bristande kunskaper. Man kan ju t.o.m skita i isbjörnarna i Arktis om vi drar paralleller till hur man i Sverige först fridlyste vargen i mer än fyrtio år och sen sköt ihjäl 10% av stammen på en enda dag. Miljötänkande - gattis.


Såg filmen "Före detta fruars klubb" i kväll och där säger de att "vi är häxor, så vi kan göra både ont och gott". Precis!!


                                   

Och som vanligt är Murre med...!  (bild från animated.jimdo.com)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar