Sidor

torsdag, januari 14, 2010

Invigning

Dags att plocka undan julsakerna. Det var ju alldeles fruktansvärt vad det tog tid. Och så måste man ju damma och stryka dukar. Och ro sig ner till själva bordsskivan på köksbordet och soffbordet...


Det fick bli tidig middag för på kvällen skulle jag till invigningen av ett alldeles nytt bad på en ort nära mig! Jag har väntat i fyrtio år på ett inomhusbad på nära håll. Nu finns det ett! Där var ju folk så det räckte. Många alldeles vildögda och stirriga. Trängdes och knuffades som idioter. Företrädesvis äldre människor som gör så... Där var en trevlig detalj: Omklädning damer och omklädning herrar och omklädning handikappade det fattade vi ju. Men så fanns det en skylt med ”omklädning damer/herrar”. Hmmmm. Jag vill inte gå in där... fast då hade kanske herrarna genast gått ut!


Bassängerna var ju väldigt inbjudande. Simbanor och hopptorn och barnbassänger och bubbelbad. Samt ett” ljusrum” med ”sol” och solstolar i sand. Längs väggarna var det havsmotiv och palmer och så blåste ”vinden” och det hördes vågskvalp. Sextio spänn för en timme därinne. Ja, kanske det.


 



Något i den här stilen är det. Första öppetdagen i morgon, fast då går jag inte dit - kan bli ihjälklämd bland massorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar