Sidor

lördag, januari 16, 2010

Måste fatta detta

Ingen av kollegerna på jobbet hade varit och tittat i simhallen igår. Jag berättade om de mystiska skyltarna vid omklädningsrummen men vi löste inte hur detta kunde hänga ihop. Folk kom med olika teorier, det ena värre än det andra. Häxan mejlar till badmästaren om det är gemensamma duschar eller ej eftersom man tydligt ser att dörren med "damer/herrar" öppnas ut i damduschen. (Alla med?) Ja, man vet ju inte, på detta ställe verkar allt möjligt.. Badmästaren svarar: "Damerna har eget omklädningsskåp" Jamen vafan, det fattar jag väl, det var ju inte det jag ville veta. Häxan tar sats igen. Nytt mejl: "Men duscharna?" Och nu - "inte gemensamt" YES! Hoppas badmästaren inte ljuger. Jag tror man ska vara lite försiktig - tills man vet menar jag. Man kan ju inte ge oskyldiga herrar skador för livet...


Efter allt tramsandet kom hämnden. Alla bökiga kunder hade bestämt sig för att anfalla gemensamt vid 12-tiden. Kl 13 kastade jag i princip ut en som hade stått där och ält en timme. Chefen ringde och ville att hantverkare skulle flytta ett skåp 50 cm så hon kunde hänga upp en viss gardin på sin expedition. Detta skåp är enormt stort och fyllt med grejor som fick tas ut. Under skåpet finns ingen golvmatta, så där behövs en ny och väggen bakom måste målas. För 50 cm... och det går fint att ha gardiner där nu. Kostar tid, pengar och jag får ingen vidare respekt för sån´t trams.


NU är det helg - HURRA


                       

Lika bra att ta grodmanskostym på sig så är saken ur världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar