Sidor

torsdag, januari 07, 2010

Slutet...

Slutet är här. På min julsemester alltså... Ingen katastrof så, eftersom det är fredag i morgon och en dag kan man väl alltid överleva... Det har säkert hänt en eller annan katastrof medan jag varit hemma. En nyanställd har börjat, det vet jag. Hon ska vara van, men faktum är att hon blivit överflyttad till oss utan anställningsintervju för att hon bor på orten och inte ville pendla mer... Har man hört va, redan det gör mig misstänksam. Jag pendlade i tolv år - jag ville också arbeta på hemorten, men jag fick söka min tjänst i vanlig ordning. Den här nya förmågan har varit och tittat hos oss ett par gånger. Med tanke på hennes frågor verkade hon väldigt oinsatt. Och som grädde på moset börjar hon en halvtimme senare än vi andra eftersom hon inte "hinner med barnet" annars. Det fick hon själv bestämma! Häxan är misstänksam. Taskigt? Inte döma i förväg? Kan vara rar/duktig? Jaja, jag har varit med förr - vänta bara. Jag kör nog "försvunnenharintetidnuskabara"-tricket ett tag tills jag vet hur det här hänger ihop.


Och en bild till detta? Det finns nog ingen bra.... Då blir det en fin katt istället.







Kolla ögonen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar