Sidor

måndag, augusti 24, 2009

Åter till verkligheten

Jaha. Då gick sista semesterdagen. Det var fem bra veckor. Pest att börja jobba. Tur man har ett jobb... Det är väl inte så pestigt egentligen, men vi är alldeles för lite folk denna höst så det kommer nog att bli rätt så tufft. Vi får väl se. Jag brukar veta hur det ska bli - jag är ju häxa... Så får man på tafsen för att man är negativ, men så blir det ändå som jag har sagt och alla undrar ojdå, hur blev det såhär. Och jag gläds i mitt stygga hjärta att nu kan ni se...


Så nu är naglarna nerslipade, lunchlådan framplockad, klockradion inställd, (usch!!) ögonbrynen plockade, sminket utvalt och häxkostymen framme. Nu är det höst. Nu kör vi. Skulle kanske göra en nedräkningsskylt till lille julafton som Vicke visar på sin sida. www.metrobloggen.se/jagbloggarigen  Nä, inte än. Det är faktiskt fortfarande sommar. 


Jag övertalade maken att gå ut och äta ikväll. Han var inte så rysligt svårövertalad. Sen "dog" vi som vanligt i tv-fåtöljerna. Bra program de visar nu för tiden.


Titta vad jag har! Kaktus.



Den brukar blomma två eller tre gånger varje sommar med en så´n här jätteblomma åt gången.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar