Sidor

onsdag, augusti 19, 2009

Jaktlaget hund&katt

Idag har varit en av de vädermässigt vackraste dagarna på hela sommaren. Som sammet i luften. Sol, klar himmel, men inte för varmt. Jag har varit ute precis hela dagen. Tur semestern varar denna veckan också. Sen var det ju det där med att måla bräder: Jag höll mig undan för svalorna, men plötsligt blev det oreda bakom mig i stället. Jaktlaget hund&katt drog in och började röja. Man anar inte vilken röra det kan bli i mitt lilla målarskjul...



Bytet -en mus- sprang mellan brädorna. Hund&katt förföljde den. Var god observera att jag har nymålade plankor här samt en nioliters öppen färgbehållare. Och bockar som jag arbetar vid. Jaktlaget for omkring så det skvätte om det! Rena infernot runt mina ben.Vovven grävde vilt en stund, men bytet hade tur och kunde gömma sig så efter ett tag lugnade allt ner sig till normalt igen.


Själva byggandet resulterade i detta idag:



Och då pratar vi om försänkta bultar, långa vattenpass, laserpass och  skurna grindstolpar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar