Sidor

måndag, augusti 03, 2009

På gränsen till förgiftad...

Sommarsöndag med fint väder. Man packar sin picknickkorg med goda kakor och åker till Rövarekulan. Där är fantastiskt vackert och vid den här tiden finns körsbär!!



sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6varekulan


Vovven är förstås med och springer vilt i den inhägnade (tomma) kohagen. Körsbärsträden växer i en sluttning och de dignar av bär. Att de inte är uppätna! Maken och jag tar itu med att frossa i oss allt vi kan. Det är ju bara så gott! Vovven tycker vi är tradiga, men jag ger henne ett par bär och nu vill hon också äta. Jag ger upp först. Vovven stoppar i sig när vi bjuder och maken håller ut längst. Sen vacklar vi tillbaks till bilen för vi har ju kakor och bakelser med oss. Mums vá gott. Örk vá äckligt. Vi dukar upp. Har vi asat med oss så ska det fantamej ätas också. Vovven får en korv. Hon sniffar på den och vill inte ha... Maken tuggar avigt på sitt wienerbröd. Jag äter en Budapestbakelse väldigt långsamt. Vovven gräver ner en bit korv! Maken vill inte ha bakelse, han lägger sig ner. Vovven gräver upp korvbiten och äter den. Jag kämpar med Budapestan. Vovven gräver ner en ny korvbit. Maken vill dö. Alternativt åka hem. Vovven gräver upp upp sista korvbiten och äter den med stora men långsamma tuggrörelser. Vi packar ihop och åker.  Väl hemma går jag på toaletten och stannar där i 20 minuter (inga detaljer, men jag åt nog aningen för mycket körsbär...) Vi går och lägger oss alla tre. Efter en timme går maken på toaletten (inga detaljer, men han åt fler körsbär än jag...) Hästarna väntar så vi får stappla omkring därute och fixa. Men efter en försiktig middag på kycklingfilé har vi kryat på oss igen!! Vi kommer att överleva, men jag vill aldrig se ett körsbär mer. Aldrig.

2 kommentarer:

  1. Är du verkligen säker på att det var ÄTLIGA körsbär... eller HUR mycket åt ni?????

    SvaraRadera
  2. Jag är absolut säker på att de är ätliga. Vi har nämligen mått prima när vi ätit normala mängder...

    SvaraRadera