Sidor

söndag, augusti 09, 2009

Man säljer barnen

När barnen blir stora ska de ut i världen. Man kommer att sakna dem men de är ju snart vuxna och kan inte gå hos mamma mer. Vissa annonser under "katter säljes" är ju för fina:





De är väl underbara! Vilken unge skulle man ta? Titta vilka ansikten! De ser jättepiggelina ut. Någon som vill ha ett kattbarn?


För övrigt är jag på dåligt humör för målarens jävla medhjälpare har spolat trätrappan med högtryckstvätten och ruggat upp den rejält. Räcket som var kantskuret och lent som siden är stickigt och numera nästan runt i formen... Det gör väl inte så mycket tycker maken. Det behövs bara lite linolja. På räcket också, eller? Jag har hjälpt till att bygga nästan allting här så jag sörjer över min trappa... Målaren själv har lite synpunkter på saker och ting och det gillar inte jag för detta är vårt och här ser ut som vi har bestämt. Han sprang och hickade om nå´t som inte var till belåtenhet i morse när jag släppte ut hästarna så jag snäste honom och han lugnade sig lite. Måla istället. Jag ska fira med nå´t när man ser ryggen på de där två...  


Och på denna bild ser man häxan till höger med en stekgaffel i handen och målaren till vänster som landar där han hör hemma.                                                                                      


 Tänk på att jag är snäll mot djur...


                                                                                                 


                                                                              





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar