Sidor

fredag, augusti 14, 2009

Maken har övergivit mig

Maken har förlupit hemmet fast det är fredagkväll. Är det roligt kanske? Här får jag gå ensam hemma och klippa gräs och ligga i. Inte gör det mig något. Planerad ensamhet är underbart! Oplanerad är väldigt sorglig...


Jag har varit snäll hela da´n. Blev väldigt glad när maken kom hem med sju hästtäcken som varit på tvätt och lagning. Så fina de blivit igen! Fortare än man tror är det höst och hästarna behöver "kläder". Om jag nu ska fortsätta vara snäll så får jag väl erkänna att huset blev fint målat...




...inget "klinande" mellan gult och vitt. Inget droppande. Obs. Räcket och dörren har jag målat!




Och här är den berömda fördärvade och återuppståndna trätrappan. Samma här: räcket och dörren målat av mig




Här är mina finaste skor som jag alltid har när jag ska bort... Nej, det är så klart mina Tretorn trädgårdsskor (jodå, det heter de visst) Och de är helt oumbärliga på sommaren. När jag har dem och shorts är det den näst fulaste utstyrsel  jag kan ha enligt maken. Den fulaste är shorts och gröna gummistövlar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar