Sidor

måndag, augusti 17, 2009

Sport är livet

Sport är det bästa som finns! Jag älskar det. Jag kan hålla på i timmar eller halva dagar med att utöva detta... Liggande i soffan alltså! Jag säger som en ljuslockig, långhårig yngling som jag var mycket förtjust i en gång i tiden: "Jag sätter inte min fot på en sportarena". Men att följa VM i friidrott på tv är super! Efter det råkade jag lägga mig på sängen och läsa. Sen råkade klockan vara 16. Då masade jag mig ut och hjälpte maken att harva ridbanan med vår ardenner. Här behövs ingen traktor och ridhusharv. Precis när banan var slät och fin kom 11 st ungdomar från Potzdam och undrade om de fick tälta där. De är på cykelsemester i Sverige. Maken visade dem och de stannar över natten. Kl 20 ringde en kollega/kompis och när vi pratat klart hade det gått nästan 2 timmar. Maken undrade vad vi hade avhandlat så länge, men det kan ändå aldrig makar begripa.



Leopold och maken ligger i. Bättre och trevligare än att använda traktor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar