Sidor

måndag, augusti 17, 2009

Slavarbete

Denna dag fylld av hårt arbete.  På allvar. Dessutom med ett fantastiskt blåmärke som minne. Som jag åsamkade mig själv... Vad jag kan.


Nytt projekt startas: Bygga staket längs gårdsplanen. Det gamla var kanske en smula fult. Men det har fyllt sin funktion i fem år. 1) Mäta längd och sätta snöre. Jag trasslar in mig i snöret och river ut det. 2) Gräva hål till fundamenten.  Åtta hål, femtio cm djupa. Stig gräver, jag sköter järnspettet. Vi får upp ganska kraftiga stenar... Plötsligt slinter jag med spettet och ger mig själv en fantastisk smäll på axeln. AJ!! vad ont det gjorde. Fan. Jag sa ingenting. Men kände. 3) Sätta fundamenten. Vovven trasslar in sig i snöret och tjuter ungefär som om vi sågat av ett ben på henne... 4) Mäta in höjden. Stig har laserpass -inga bekymmer. Stig själv trasslar in sig i snöret. Ha ha, äntligen! 5) Fylla igen hålen. Det klarar vi. 6) Slutar för idag.



Här syns "fienden" i bakgrunden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar