Sidor

tisdag, augusti 11, 2009

Lever endast idag

En dag att leva. Inte så länge, fast det beror ju på vad man är för en varelse. Det kan kanske vara nog för vissa.



"blomman för dagen" - purpurvinda. Fina va!





Här ser vi "hjälten för dagen" Vår snickare som räddar trappan. Han blev orolig för denna också, men....




...när han fick se detta sa han: "ah, herrejävlar". Han körde med bandslip i flera timmar och då blev det sig likt igen:



Jag satte genast igång med att olja, för regnar det är rötan ett faktum.


Klockan 17 kommer målaren. Han tittar häpet på mig och säger: "Du ska inte måla där nu" Men då blir jag riktigt präktigt jätteförbannad! Jag upplyser honom att här målas NU för trappan är förstörd av hans tvättande. Vi har haft att göra i sex timmar för att återställa den. Han är en modig -eller möjligen dum- man för han säger: "Imorgon du ska skaffa plast..." sen kommer han inte längre för jag upplyser honom om att imorgon kan han måla baksidan, för här är mer att göra vid trappan. Och våga bara inte gå nära den förrän jag säger till. Nu törs han inte prata med mig mer. Häxan har varit i farten och jag tycker faktiskt att jag har rätt. Grrr. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar