Sidor

onsdag, augusti 19, 2009

Studier av barn

Jag har idag haft nöjet att studera en syskonskara på omkring fyra individer på väldigt nära håll. De skrek och väsnades och bajsade....


Om vi tar det från början så fortsatte givetvis byggandet av staket idag. Min självskadade axel fungerade riktigt bra. Så bra att jag provade hur det kändes att istället sticka mig med en spik på halsen. Hårt alltså. Jag kan inte förklara hur det gick till, men det gjorde också ont som bara den. Jag sa inget om denna skada heller. Stig sågade upp bräder och jag började måla. Jag målar alltså. Själv. Under tiden studerade jag detta:



Syns de? Svalungar. Andra kullen. Om några veckor ska de flyga till södra Afrika...


Under tiden jag stod därinne och målade kom föräldrarna och matade sina barn. Det som fylls på måste tömmas och rätt som det var sträckte en av ungarna rejält på sig och sen gjorde han helt om, stack rumpan över bokanten, tryckte ut en rejäl kladd och missade mina bräder med två centimeter... Sen såg jag upp bättre. Både med bräderna och mitt huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar