Sidor

måndag, augusti 24, 2009

Djurförsök

Gissa vad man kan göra med ett hörselskydd? Ett sån´t där med koppar att ha över öronen som sitter liksom på en madrasserad båge. Mer än att ha det på huvudet alltså. Man tar en bra katt i lagom  storlek, i det här fallet Murre. Klämmer kvickt hörselskyddet om magen på honom och vad händer? Katten faller omkull på sidan till synes livlös!! Jättekul ser det ut. Maken står bredvid och säger: "Du är väl inte lé vid katten?" Det tycker jag inte. Murre är med på noterna och spinner! Sen reste jag upp alltihop och prövade hur det blev när man lät katten hänga i bågen istället. Det blev nästan samma effekt. Murre hängde i princip lealös. Om det inte hade passat honom hade jag fått mig en riktig snyting av klorna. Garanterat!



Man skojar inte med Murre om inte Murre vill.



Och så var man tillbaks i selen. På jobbet alltså. Det dök minsann upp en styck medarbetare mer än vad jag räknat med. Alltid något. Men det var roligare att sitta ute i solen och ljuga än att vara  därinne och jobba...                                                              

Snickaren var här idag. Han tyckte inte han fick gjort mycket sa han till maken. Då måste jag ju göra mer nytta än gå i vägen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar