Sidor

onsdag, augusti 05, 2009

Underbart ful

www.metro.se/2009/08/04/97348/flygekorre-pa-rymmen/


Men det var väl den fulaste varelse jag sett på länge! Han är ju så gräslig att man måste älska honom. Kan sådana leva i fångenskap?


Jaha. Själv körde jag till Ystad idag: Mycket vacker stad på sommaren och på vintern är det som min där bofasta kusin säger: "ett jävla blåsholl" Men idag som sagt visade stan sig från sin allra vackraste sida. Det gjorde turisterna också. "Wallanderpromenader" måste vara väldigt populära. Det kom en hel skock och tittade på den sk bostaden och en av herrarna i gruppen var framme och skakade i cykeln till vänster...!



Jag vågade inte fotografera "skocken"


Efter att ha strövat runt och gjort av med pengar satte jag mig med fika på gågatan. Studier av folkliv som vi sa en gång i tiden.


När jag kom hem hade skyliften anlänt. Vi ska måla om huset och en dylik underlättar ju. Jag tyckte vi skulle ställa in den över natten så ingen snor den och genast uppstod diskussion om var den egentligen fick plats. Tyvärr vann maken den ronden...






Han backar in liften hur lätt som helst...





...och den får ju definitivt plats - det var ju bra förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar