Sidor

söndag, augusti 30, 2009

Maken är hotfull...

Jag trodde att jag hade en bra make som aldrig skulle göra något som kunde inkräkta på mitt liv. Nu har det emellertid hänt... Skrämmande. Skrämmande är det för att det kan orsaka mig mer jobb. Och jag är av naturen försiktig med arbete, ju. Han vill köpa en häst till. En ny ardenner så att vi kan köra par med ardenner också. När han skulle köpa friesarna för tre år sedan och jag tyckte det blev för mycket hästar så sa han. "Det är så lite de skiter" Ja, när de är föl ja. Nu är de treåriga bjässehingstar och skiter något kopiöst.


I förmiddags städade vi något fantastiskt på gården efter målning och staket. Sen kom ett lass grus till utgången mot hagarna. Sen råkade vi somna -inomhus alltså. Det har varit lite höstkyla idag och blåst.


Titta vilken hjälp jag har när jag skriver. Hon är väl fin?



Hon är aningen fetlagd... så pass att hon stannar i denna ställning och sover. Magen hindrar att hon tippar tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar