Sidor

lördag, september 26, 2009

Bakgrundsfigur

Körde säsongens näst sista bröllop idag. Inte fint väder, men inget regn. Eftersom det var läkarfamilj inblandad i bröllopet ville Nisse själv vara groom (sitta bredvid på kuskbocken) Han är mycket imponerad av "fina" titlar... Vi hade dessutom landån -det är alldeles äkta vara. Kung Gustav V använde den för att resa mellan Tullgarns slott och Stockholm. Nisse fick köpa den när hovstallet sålde vagnar för en del år sedan.



Stor och tung och pampig!



Här bak får jag stå -på betjäntplattan. Jag finns framme vid hästarnas huvuden när vi stannar för säkerhets skull.




Landå innebär en vagn med två mot varandra vända säten och sufflett som kan fällas upp en framifrån och en bakifrån. Kolla skinnklädseln. Äkta vara från 1900-talets början. Herrarna på kuskbocken är inte riktigt så gamla...



Här kör jag bilen med släpen till vagnen.




Kylarmärket syns inte, men det är en stor skrytig Merca. Det flashar och piper när man startar den och jag är inte så van vid att bilarna pratar med mig. Den går så tyst att motorn inte hörs. Automatväxlad, så den kör sig själv. Jag ville gärna haft en. Fast inte när man ska betala servicen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar