Sidor

tisdag, september 01, 2009

Porslin är tunt

Visst är det en fantastisk favör att ha ett arbete där det är som att vara med i en teaterföreställning! Man vet emellertid inte hur pjäsen slutar...


På jobbet rådde alltså i princip undantagstillstånd hos gamle vännen som slipar i fästen, klistrar, bryter av och gipsar fast. Jag blev inblandad i det hela när han satte en refflad hårdplaststav mot tunt porslin, komprimerade med ca 40 kilos tryck och sen förvånades över att det gick sönder. Ja, vad konstigt! Sen koxade han på den lilla porslinstoppen som varit så fin och sa sårat: "De får göra om den. Den frakturerade". Häxan himlade med ögonen, rullade sig på golvet några varv och såg till att gå upp i rök... Man blir ju så t-r-ö-t-t.


Ägnade en god bit av kvällen åt att ta bort och ladda hem på nytt Gimp som på något sätt låst sig. Det lyckades bra, jag blev så pigg att jag gjorde denna:


                         

Jag är ju ganska nöjd! (Jag är jättestolt!! ) Allt enligt anvisningar på Vickes blogg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar