Sidor

tisdag, september 15, 2009

Dör som flugor

Då är det ett "stim" igen. Man ska inte raljera över sån´t här, men i alla fall: Patrick Swayze har dött (honom har jag aldrig kunnat med) Keith Floyd har också dött. Det var ju tv-kocken som söp som ett svin i programmen. En gång skulle han koka kräftor ute på en berghäll, men vattnet i grytan var inte hett nog så kräftorna dog inte och det blev ett jävla liv om djurplågeri. Flaskor och grytor slängde han över axeln i en enda röra så Per Morbergs griserier i "vad blir det för mat" är inga nyheter. En bekants granne blev hämtad av ambulans "med täcket över huvudet" så han är nog död. En annan bekants granne dog plötsligt i hjärtinfarkt och maken berättade i kväll om att en jag känner till namnet blev ovän med frun på en fest och när hon kom hem hade han hängt sig... Jaha ja. Förresten har en kollega i branschen som man säger, flyttat från sin sambo som hon hållt ihop med i säkert trettio år. Ytterligare en jag vet har problem med sin sambo, han är våldsam till humöret så det blir inte lätt. 


Sju svåra år. Egyptens gräshoppor. Jämmer och elände. Varför kommer ofta dödsfall flera åt gången? Följt av annat tragiskt.


Till och med katten Hilma har bekymmer. En annan katt har bitit henne i bakfoten så hon är svullen i tassen och haltar rejält. Jag letade upp ruvorna och rev av två stycken. Under den ena fanns var som jag tryckte ut. Hilma grät och spann om vartannat. Vovven kom och nosade henne på foten, men då svingade Hilma klorna över hennes nos, för nu ville hon vara ifred. Inte lätt att vara katt heller...


             

Så är det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar