Sidor

tisdag, september 15, 2009

Filmtajm

Som sagt: Ibland undrar man om man är med i en film. Verkligheten överträffar dikten med hästlängder.


Filmen började bra. Min bil gick igenom besiktningen hur enkelt som helst och de sa den är fin och välskött! Va´ bra, för jag är mycket förtjust i min gröna Golf.


På jobbet var det lugnt till en början... det är då man ska passa sig. Plötsligt fick datorerna en härdsmälta och vi kunde varken se något, skriva något eller använda bildprogrammen. Vi övergick till det 100% säkra pps-systemet* som aldrig någonsin krånglar. Datatekniker dyker upp. Han kom faktiskt ut från personaltoaletten utan att någon sett honom innan. Filmtrick troligen. Det kläcks kanske datatekniker därinne, vad vet jag? Han tror han är snygg, den fan, men det var tjugofem år sedan sådant imponerade på mig så jag tittade förargligt på honom när han kom gående i korridoren med viktig min och sa "...och du ser lika glad ut som vanligt". Det tyckte han inte riktigt om, stackaren. Han tar på sig solglasögon när han ska prata med mig så nå´t fel i skallen har han.


 Nu kommer gamle vännen "inte så händig" in i bilden och gör ett riktigt praktskitjobb. Jag har praktikanten där inne och hoppas att han förstår att detta inte blir så bra. Konstruktionen som tog en dryg timme att få ihop med en del lim, sax och snören (nåja) höll till på eftermiddagen.  Skadornas omfattning är icke klara men vi synar dem imorgon. Vänta bara. Det blir mer av detta.


Så har vi nykomlingen Esteban. Jag hör som en räv, men jag kan min själ inte höra vad den mannen säger. Kan bero på att han röker 50 cigarretter om dagen... han är lite hes om man säger så. Ärligt talat ser han ut som en labradorvalp med för stora tassar och slängiga rörelser. Det blir inte lätt. Snart dyker det upp en ilsken "bonne" från den skånska myllan och gör slut på honom.



Här har vi hjälpen för honom. Den omedelbara hjälpen alltså...








...och här har vi det som "icke händig" i princip använder till sina snitsiga knstruktioner.


I morgon är det en ny dag med helt nya möjligheter. Hav tröst!


*pps=penna, papper, suddgummi. Systemet som aldrig sviker och inte behöver skitviktiga tekniker heller. Så det så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar