Sidor

torsdag, september 03, 2009

Spökskrivare

Idag anlände förstärkning til jobbet i form av en gammal bekant. Tyvärr inte en jättetrevlig... Han kom ihåg mig från tidigare tillfällen då jag inte lät mig imponeras av hans sarkasmer och stora käft. Han ville inte hälsa på mig på morgonen. Jag visade inte med en min att jag ens sett honom.


Han håller huvudet liksom på sned och tittar underifrån. Allting är andras fel eller teknikens fel eller möjligen assistenternas fel. Han kommer försent och står sedan i korridoren och gapar "nu kör vi" (vi skulle kört för en kvart sen...) Obs att det inte var mig han gapade efter.


På lunchen satt några ute -inte jag idag, för det blåste lite kallt. Jag missade därför följande: Han säger -eller snarare förkunnar: "Här är sig likt, lika omodernt" (Fyra år sedan han jobbade hos oss sist) Nja, sa någon, här är ju alldeles ny utrustning, ommålat i alla rum och hela korridoren och ny reception. "Jaha", sa han "då är det bara personalen som behöver en helrenovering" Men vafan... En blev förbannad och gick därifrån men resten satt ju kvar och såg fåralåriga ut.  Men de  pratade givetvis om detta efteråt när han inte var kvar. Rakryggat värre! Jag får anledning att återkomma till denne trevlige man, var så säkra!


När jag kom hem fanns följande i brevlådan:



Man blir ju alldeles snäll igen...


Fågelvännen utges av SOF- www.sofnet.org Jag är inte bra på fågelarter och så, men jag hade en mystisk figur i trädgården i våras som jag lyckades ta kort på (i motsats till storkadrullen...) och fick artbestämd av SOF.






11212§121§§!§1q§§§§§§§§§§§§§§§§   Det som står här är ett meddelande från katten Hilma som la sitt huvud på tangentbordet. Det betyder kanske något viktigt, så det får vara kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar