Sidor

måndag, september 07, 2009

Hundraåringar

Maken förlöpte hemmet redan kl 9.30... Här får jag gå alldeles ensam och stackars.


Det innebar att jag kunde ockupera datorn i flera timmar och få gjort allt möjligt, både nyttigt och en massa skit! Mina gamla ärvda bokmärken kom fram i ljuset och fick sig en upplevelse som de aldrig trodde möjlig. De är faktiskt från 1900-talets början så man hanterar dem med en viss vördnad.


Maken återvände så småningom och sent på eftermiddagen slutade det blåsa och solen visade sig. Hästarna behövde körträning och vi tänkte först köra ardennern men det visade sig att han på något mystiskt sätt växt ur finselen. Han kan inte ha arbetssele framför vagn så han kom undan jobbet... Min Cosmos blev infiskad och selad och körturen gick kanon trots att vi mötte traktorer två gånger på smal väg. En förare var gamle grannen mytomanen som ännu inte fått sålt gården. "Synd"! Han försökte väsnas med traktorn för att vara rolig  visa hur korkad han är. (Gör inte oss något) Den andre var en mycket klok bonde som alltid är mycket hänsynsfull med sina jättestora traktorer när han möter ett hästekipage



Imorgon börjar en praktikant sin sista period hos oss. Jag är handledare och eftersom hon är duktig innebär det att jag i stort sett kan sova i 12 veckor framöver!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar