Sidor

måndag, september 14, 2009

Stillsam söndag

Visst är det härligt med stillsamma söndagmorgnar när man inte har brått någonstans och kan gå och drälla hur länge som helst. Tyvärr blev det inte riktigt så i morse... Maken stod vid min säng där jag sov så bra och meddelade vidriga nyheter. Katten Murre hade velat komma ut, men eftersom han precis kommit in så fick han inte det och då hämnades han ögonblickligen genom att skita i farstun. Det osade ända upp på andra våningen. Maken flydde hemifrån och jag fick sanera upp eländet. Kattskit är det absolut äckligaste som finns.


Det regnade ute, så när lugnet lägrat sig igen blev det typiska söndagsinomhussysslor (så konstigt ord att stava) såsom tvätta, dammsuga, betala räkningar och plocka undan utspridda grejor som ligger överallt. Sen satte jag mig vid datorn och lyckades med två grejor i Gimp som jag egentligen inte kunde men lärde mig själv.


Kl. 16.30 råkade jag lägga mig på sängen och kattgrispälsen la sig bredvid och spann. Sen sov vi.


På kvällen ville jag se Poirot på Tv och maken tjatade som alltid om att det är en  dålig serie som är rörig och långrandig och inte går att se. Gissa vem som sen satt där klistrad och tittade och inte svarade på tilltal?


Bilbesiktning i morgon bitti... spänning i vardagen.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar