Sidor

tisdag, september 08, 2009

Spyfärdig -örk

Någon bjöd på tårta som blivit över från födelsedagsfirande i lördags. Vilken lycka en måndagseftermiddag! Jag tänkte först inte på att det kunde vara något jävelskap med i spelet. De såg fina ut! En lila prinsesstårta och en hallontårta. Hagalen som jag är tog jag en liten bit av båda. Och gissa vad som hände nu då? Grädden var sur. Fy för den lede. Jag dog nästan. Jag spyr av sura mjölkprodukter. Jag kan inte på något sätt tåla det. Jag hade kvar smaken hela eftermiddagen fast jag visste att det var inbillning för det jag fick i mig av grädden var verkligen minimalt. Tårtorna hade såklart varit ute i värmen större delen av lördagseftermiddagen. Troligen var de dessutom ihoplagda på fredagen... Man skulle kanske tagit en odling i de jävlarna. Nä, jag dör...         De skulle ju kastats. Man får en känsla av att de dög åt oss eftersom hur man än vänder på saken är givaren en smula snål... Och inte bara en smula förresten. Fy hundan. Jag har inte hämtat mig riktigt än. Yark.


Jag tröstade mig på kvällen med att göra den här:






Kattparad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar