Sidor

onsdag, september 30, 2009

Klockan är slagen

Tid är ett relativt begrepp. Med mitt jobb är man helt styrd av klockan, men undantag finns på arbetsplatsen...


Unge Esteban SMS:ade till kollegan i morse att han inte tänkte komma till jobbet idag, för han hade ont i örat. Skit, ändra alla hans kunder=få på pälsen av dem som blir arga. Nytt SMS efter en stund: "Jag kommer" Kollegan satt som ett fåralår vid disken och sa till mig "Ska jag ändra kunder eller inte?" Jag tyckte hon skulle låta bli. Esteban kommer. Kl 9.30 går han omkring utanför sitt rum med samma hållning som en säck hö och stönande som om han skulle dö eller så. Kund satt i rummet -undrar vad den tänkte... Esteban meddelar receptionen att han ska till läkaren och tänker sjukskriva sig på eftermiddagen.  Klockan är nu ca 12.20. "När har du tiden hos läkaren då?" "Kl 9.30" "Anä" "Klockan 13.30" "Men när går bussen då?" "Vet inte" Han hade tid på sjukhuset i stan 6 mil bort... Undrar om han kom i tid...


                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar