Sidor

lördag, september 19, 2009

Katt-katastrof

Lilla katten Hilma tio år har för första gången i sitt liv varit i slagsmål och fått flera bett i ena bakbenet.


Resumé: För en vecka sedan hördes "catfight" på gården och när jag öppnade ytterdörren försvann en främmande katt in på logen. Det var den som attackerat Hilma. (Hankatten Murre är en ilsken typ som hamnar i mudder då och då -ibland med veterinär?penicillin som resultat, så det är man van vid)  Men Hilma har aldrig varit skadad förr. Nu var hon mycket ynklig och ville inte stödja på ena bakbenet. Andra kvällen efter överfallet rev jag bort en sårskorpa och under den fanns var. Rejält. Hilma grät och spann och var mycket tapper.


Igår ville jag titta på det hela igen, men Hilma varnade mig med en mycket svart blick och lyft framtass. Jag framhärdade och hon monterade sina tänder runt min hand sakta och fint och så knep hon till i ett tillrättavisande bett. Hon hade rätt i det så hon fick vara ifred. Men ikväll ville jag se igen, för nu är tassen smal och fin men hon vill ändå inte använda den. Jag kunde pilla av en sårskorpa igen, under fanns lite mystiska saker så jag hällde på 3% väteperoxid som rensar ut, inte svider, men liksom prasslar. Hilma höll foten högt i luften och lyssnade ner i den. Det såg väldigt kul ut...


Imorgon kommer två kolossalt stiliga unga herrar att presenteras med bilder och allt på denna blogg!!


         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar