Sidor

söndag, september 27, 2009

Hjälteinsats

Någon gång griper maken in och gör en hjälteinsats...


Vi "sov middag" ett tag för det var så tradigt väder idag. När vi kom upp osade det katt i dubbel bemärkelse... Vi sniffade omkring överallt och till slut gjorde maken själva huvudfyndet. En stor gul kattskit. I min tv-fåtölj. Det osade något så fruktansvärt obeskrivligt att man nästan inte kunde överleva därinne. Förövaren själv -katten Hilma- mådde givetvis prima och snarkade i soffan. Maken meddelade att han kunde sanera. Han använder något okonventionella metoder, nämligen en bred stålklinga att skrapa upp förödelsen med. Det fungerar som en rakkniv och är egentligen riktigt effektivt. Osen förstärktes betydligt av beröringen kan jag meddela... Sen återstod för mig att tvätta och tvätta med allehanda starka medel.


                   


Text till ovanstående: "Den söta katten Hilma förorenade fåtöljen. Häxan snuddade vid tanken på liemannen/Hilma. Maken redde upp alltsammans och är värd en fin utmärkelse.


Det var en gång en beteendevetare som reste sig upp och lämnade rummet när hon pratade med mig. Jag förstår henne...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar