Sidor

fredag, september 25, 2009

Kossor på vägen

Körde till stan för att göra av med pengar... Det blev inte så farligt med det. Jag hittade i alla fall ett plagg som "är jag" och som jag inte alls ser snäll ut i...


                 

Sen köpte jag en del normala saker också.


När jag skulle hem var det såklart mycket trafik och rörigt vid utfarten och kommer två tanter och ska givetvis kränga sig över på övergångsstället så att det blir ännu rörigare. (Jag hatar regeln som säger att gående har företräde på övergångsställe. Det är livsfarligt att bli hängande med bilen t.ex halvvägs ute ur en rondell eller mitt i en vänstersväng) Eftersom den drabbade bilisten hade nosen på streckarna när kärringarna tågade ut så körde han. De pekade sig i huvudet och sa: "där sitter du och flinar" Jag stack ut huvudet och sa: "Stå inte där och koa* er utan se för jävelen till att komma över om ni ska" (*ungefär "bete er som kor") Det var inte alls snällt men om de väntat med att gå över tills jag passerat så var det en stor lucka i bilraden och ingen hade behövt stanna. Sen körde jag.


På hemvägen ser jag det här:




Vá ger ni för det? De bygger vindkraftverk men kranen är limegrön! Slut på det stålgrå, tydligen.


          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar